اردوخوری چیست؟

اردوخوری

اردو یا اردور به معنای پیش غذاست که در زبان فرانسوی به آن اردو گفته می‌شود. پیش غذا‌ها انواع مختلفی داشته و با توجه به سلیقه مردم در کشور‌های مختلف، متفاوت است. اردوخوری به ظروفی گفته می‌شود که برای سرو این پیش غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اتواع سوپ، پوره‌ها، خوراک‌ها و … در کشور ما به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. توجه داشته باشید اردوخوری باید متناسب با نوع پیش غذا استفاده شود. از اردوخوری‌ها برای سرو انواع فینگرفود نیز استفاده می‌شود.

اردوخوری یکی از نمونه ظروف بسیار پرکاربرد در هر خانه‌ای است. استفاده از این ظروف برای سرو انواع مختلف غذا‌ها و خوراکی‌ها استفاده می‌شود و جلوه زیبایی به میز پذیرایی می‌دهد. انواع مختلفی از آن‌ها در جنس‌ها و طرح‌های مختلف موجود است که با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید.

انواع اردوخوری

این ظروف انواع مختلفی داشته که با توجه به نوع خوراکی می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. در ادامه برخی از پرکاربردترین اردوخوری‌ها را معرفی می‌کنیم:

چوبی

اردوخوری

نمونه‌ای بسیار زیبا و جذاب از این ظروف، مدل‌هایی با جنس چوب است. این نوع ظرف معمولاً برای سرو تنقلات، آجیل، خشکبار و … استفاده می‌شود. تنوع بالایی از محصولات چوبی نیز در دسترس است که با توجه به مدل و سایز آن‌ها می‌توانید خریداری و استفاده کنید. بسیاری از مدل‌های چوبی قابلیت شستشو ندارند.

شیشه ای

اردوخوری

نیز کاربردی مشابه با دیگر انواع این تولیدات دارند، اما علاوه بر آن این ظروف قابلیت استفاده در مایکروویو را نیز دارد. البته شفافیت و درخشانی این ظروف زیبایی منحصر به فردی را در میز و سفره ایجاد می کند.

بامبو

اردوخوری

این نوع از ظرف اردو همان گونه که از نامش مشخص است از جنس بامبو تولید می شوند و معمولا حالتی یکپارچه دارند که به وسیله چند دیواره آنها را از هم جدا کرده است. اردوهای تولید شده از جنس بامبو ظاهری شیک و منحصر به فرد دارند.

برنزی

اردوخوری

ظروف اردوخوری برنجی از شیک ترین انواع این تولیدات می باشد که از طرح های زیبا و دلنشین در تولید آن ها استفاده می شود. این ظروف مقاومتی عالی نسبت به دیگر انواع ظروف اردو دارد و البته ظاهر آن نیز با دیگر انواع این محصول قابل مقایسه نیست.

سرامیکی

اردوخوری

مدل‌های سرامیکی اردوخوری از پرطرفدارترین انواع اردوخوری‌ها هستند. این نمونه به دلیل جنس مقاوم‌تر برای سرو انواع سوپ، سالاد، ماست‌هاف ترشی و … مناسب هستند. هرچند از این نوع اردوخوری می‌توان برای خشکبار نیز استفاده کرد. شستشوی این نوع اردوخوری‌ها به راحتی انجام می‌شود.

چند خانه ای

اردوخوری‌های چندخانه از نمونه‌های بسیار کاربردی هستند که می‌توان چندین مدل ترشی، آجیل، تنقلات و … را در کنار یکدیگر قرار داد. با استفاده این ظروف نظم عالی بر روی میز پذیرایی شما برقرار می‌شود.

پایه دار

نمونه دیگری از این نوع ظروف مدل‌های پایه‌دار هستند که از نظر جنس و کاربرد اردوخوری می‌توانند مشابه نمونه‌های قبلی باشند. با این تفاوت که ظروف پایه دار بوده و زیبایی خاصی به میز پذیرایی شما می‌دهند.

چند طبقه

نمونه جذاب دیگری از اردوخوری‌ها مدل‌های دو یا چند طبقه هستند که برای سرو انواع میوه‌ها، کاپ کیک‌ها، فینگرفورد‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اردو خوری‌ها در جنس‌های مختلف چوبی، سرامیکی و … در بازار موجود هستند. اردوخوری چند طبقه می تواند یکی از گزینه های خرید کادو برای خانه جدید دوستانتان باشد.

کاربرد اردوخوری ها

در گذشته افراد برای مهمانی­ ها و پذیرایی از مهمان­ ها همیشه با تعداد زیاد ظرف­ ها به دلیل استفاده از بشقاب­ ها و پیاله­ ها و کاسه ­های مختلف دچار مشکل می­شدند و شستن این همه ظرف واقعاً طاقت فرسا بود علاوه بر این چگونگی نحوه چیدمان آنها نیز به شکل مرتب و زیبا خلاقیت زیادی می­طلبید.

بخصوص برای پذیرایی مخلفات ریز مانند ترشی، مربا، دسر و انواع پیش­ غذا … نداشتن ظرف مناسب برای همگی معضلی بود. در نتیجه، این مشکلات تولید کنندگان لوازم خانگی در زمینه تولید ظروف را بر آن داشت که به فکر تولید ظروفی بپردازند که در یک قالب شکیل و زیبا و بصورت یکجا و در عین حال منظم طراحی شوند.

پس کاربرد اردوخوری در این زمان پررنگ شد. 

اردوخوری­ ها­ در شکل­ ها و جنس­ های مختلف ظروفی هستند که برای رفع این مشکلات و سرو پیش غذا، سالاد، ترشی، مربا و انواع دسرها طراحی شدند که در عین جمع­و­جور بودن و منظم بودن جلوه خاص و زیبایی نیز به سفره و میز می­دهند.

ظروف اردوخوری دارای تقسیم­ بندی­ های منظم که به شکل مساوی یا متفاوت بسته به سلیقه­ های مختلف مشتریان در یک قالب ساخته می­­شوند. بنابراین ما می­توانیم در عین اینکه خوراکی­ ها و تنقلات متفاوتی داریم همه را به صورت یکجا در یک ظرف جا دهیم که با توجه به ویژگی اردوخوری در تقسیم بندی، بسیار جذاب و مورد توجه نیز هست.

پس می­توان برای سرو انواع پیش غذاها یا سالادها، دسر، ترشی و غیره با توجه به کاربرد اردوخوری مورد نیاز، آنرا تهیه کرد. علاوه بر کاربرد ارین ظروف در تزیین میز شام برای سرو انواع تنقلات نیز مانند شیرینی، میوه، آجیل و انواع شکلات به کار می­رود. در اینصورت فضای کمتری اشغال می­شود و برای قرار دادن بقیه غذاها و ظرف­ های شام دچار کمبود جا نخواهید شد.

مهم­ترین کارایی اردوخوری­

در دیزاین سفره و میز غذای صبحانه، ناهار، شام، یا عصرانه و یا حتی سفره­ های افطاری که در آن تنوع خوراکی زیاد است، چینش مدرن و زیبای تنقلات و مواد خوراکی­ توسط آنها است.

که از نظر شکل و مزه باید مرتبط با یکدیگر باشند و می­خواهیم بصورت جداگانه و یکجا در یک قالب پذیرایی در کنار یکدیگر چشم نوازی کنند. همه ­ی ما در مهمانی­ هایی که خیلی برایمان مهم است بخصوص برای اولین برخورد تمام سعی و تلاشمان این است که سفره به یاد ماندنی با انواع پیش غذا، دسر، و تنقلات دیگر بیاراییم اما اگر از اردوخوری­های مناسب برای این کار استفاده نکنیم شلوغی سفره و میز غذا کل زحمات ما را هدر می­دهد و تلاش ما برای تهیه شام خوشمزه نیز به چشم نمی­آید.

پس مهمترین کارایی اردوخوری اینجا کاملاً مشهود است و به ما در سبک یک چیدمان شیک و مدرن کمک می­کند.

برای اینکه سفره جذابی بچینیم اولین کاری که می­کنیم این است که کاربرد اردخوری متناسب با نوع خوراکی، دسر یا پیش غذا را تشخیص دهیم اگر در استفاده درست از کاربرد اردوخوری دچار اشتباه شویم نه تنها دیزاین میز ما زیبا نیست بلکه مهمان ­ها نیز ذهنیت دیگری درباره سلیقه و کلاس کاری ما پیدا می­کنند و نتیجه­ ی آنرا بی­سلیقگی و عدم آگاهی ما در این زمینه می­دانند.

چگونه ظروف اردوخوری مناسب انتخاب کنیم؟

اردوخوری

انتخاب درست ظرف اردوخوری موجب می شود تا سلیقه شما زبانزد خاص و عام شود و همه افراد نسبت به چیدمان میز شما ابراز رضایت کنند. البته در این صورت خود شما نیز راحت هستید، چرا که خیلی بهم ریختگی ایجاد نمی شود و می توانید به راحتی وضعیت میز یا سفره را سر و سامان دهید.

ظرف های اردو خوری هم از نظر جنس و هم از نظر شکل و اندازه از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین با انواع نیاز و سلیقه سازگاری دارند و می توانند بهترین انتخاب جهت تزئین سفره ها و میزهای شما باشند که جهت پذیرایی آن ها را چیده اید. همچنین محصول مذکور به دلیل استفاده از بهترین مواد اولیه در طی تولید از کیفیتی عالی برخوردار است.

شاید اولین نکته برای انتخاب اردوخوری توجه به نوع خوراکی باشد. قطعاً برای سرو آجیل از ظروف کوچک‌تر استفاده می‌شود. اما برای سرو ماست یا سالاد به اردوخوری‌های بزرگ‌تر نیاز داریم. برخی اردوخوری‌ها دارای بخش‌های بسیار کوچک‌تر هستند که درون آن‌ها میزان کمی از خوراکی موردنظر جای می‌گیرد. این ظروف برای ترشی، زیتون، آجیل، پاستیل، تخمه و … مناسب هستند.

مدل اردوخوری را نیز می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اردوخوری‌ها تنوع بسیار بالایی داشته و شکل‌های مختلف قلبی، حلزونی، دوطبقه و … تولید می‌شوند.

نکات مهم پیش از تهیه ظروف اردوخوری

هنگام خرید حتماً باید به کاربرد مورد نظر توجه داشته تا بتوانید مناسب‌ترین ظرف را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکات خرید اردوخوری در ادامه عنوان شده‌اند:

  • هنگام خرید حتماً به جنس ظروف توجه داشته باشید. همان‌طور که گفته شد برخی از ظروف مانند مدل‌های چوبی برای سرو تمام خوراکی‌ها مناسب نیستند. بهتر است با توجه به کاربرد موردنظر مناسب‌ترین جنس را انتخاب نمایید.
  • دومین نکته برای خرید توجه به ابعاد ظروف است. این ظروف در ابعاد مختلفی طراحی می‌شوند. برخی از آن‌ها ظرفیت محدودی داشته و برای حجم کمی از خوراکی‌ها مناسب هستند، برخی دیگر نیز حجم بیشتری جا دارند.
  • برخی از ظروف اردوخوری دارای دستگیره هستند که جابجایی و کار با آن‌ها آسان‌تر است. هنگام خرید با توجه به سلیقه خود به این موارد توجه داشته باشید.
  • هنگام خرید حتماً به قابلیت استفاده از آن‌ها در ماکروویو توجه داشته باشید. به این صورت می‌توانید برخی از غذا‌ها و خوراکی‌های گرم را از قبل در ظروف قرار داده و هنگام استفاده آن‌ها را در ماکروویو گرم کنید.

برخی از نمونه‌های اردوخوری دارای درب هستند که معمولاً کاربرد کمتری دارند. اما در صورت نیاز می‌توانید از این مدل‌ها خریداری کنید.

و در آخر سرو چه غذاهایی با اردوخوری مناسب‌تر هستند؟

اردوخوری ها می توانند در سرو چندین نوع پیش غذا، دسر، تنقلات، و..کاربرد داشته باشند.می توانیم همزمان برای ارائه گز، پولکی، سوهان، باسلوق، انواع باقلوا و…از این ظروف زیبا استفاده کنیم. یا اگر می‌خواهیم شیرینی هایی که در یک خانواده قرار می گیرند را برای پذیرایی از مهمان، همزمان با هم استفاده کنیم، اردوخوری بهترین گزینه است.

همچنین این ظروف وسایل بسیار خوبی هستند برای پذیرایی پیش غذا.این ظروف را می توانند بر روی میز صبحانه هم بدرخشند.در ماه رمضان اردوخوری می تواند کمک زیادی به کمتر شدن ظروف سفره افطار کند.این ظروف برای استفاده در جشن تولدها بسیار مناسب هستند.

و کاربرد های دیگر که با توجه به مناسبت و سلیقه و شرایط شما که می توانند به کمک شما بیایند.

برای مشاهده اردوخوری های جذاب هم میتونید از دسته بندی اردوخوری سایت استفاده کنید .