آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که بهترین چوب برای تخته گوشت کدام است؟ بی شک شما می توانید با استفاده از مواد اولیه متنوعی یک تخته گوشت را تولید کنید. در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که از چوب های متنوعی در جهت ساخت این محصول استفاده می کنند. بهترین چوب برای تخته گوشت باید ساختار محکمی داشته باشد. چوبی که برای تخته گوشت مورد استفاده قرار می گیرد نباید نازک باشد و به راحتی آسیب ببیند.

امروز ما قصد داریم تا بهترین چوب های مناسب تخته گوشت را به شما معرفی کنیم.

تخته گوشت

مهم ترین ویژگی های چوب برای تخته گوشت

بیایید تا کارمان را با بررسی مهم ترین ویژگی های یک چوب مناسب برای تخته گوشت بررسی کنیم. تخته های چوبی یکی از قدیمی ترین انواع تخته گوشت به حساب می آیند که به علت داشتن قدرت زیاد، کاربرد های متنوع و طول عمر بالا به عنوان اولین انتخاب اکثر افراد شناخته شدند. این محصولات باید با استفاده از بهترین و قوی ترین نوع چوب طراحی بشوند. آشپز های حرفه ای اکثرا از این محصول استفاده می کنند و از آنجایی که این افراد قدرت دستی بالایی دارند، در ساخت یک تخته گوشت نمی توان از چوب های ضعیف استفاده کرد.

شما می توانید از رنگ های متنوعی در ساخت تخته گوشت استفاده کنید. بهترین چوب برای ساخت تخته گوشت رنگ خاصی ندارد. برخی از این چوب ها رنگی روشن و برخی هم رنگ تیره به خود گرفته اند. مسئله مهمی که در این زمینه شما باید به آن توجه داشته باشید قدمت چوب و اندازه آن است. شما باید بتوانید همیشه اندازه های مناسب را برای موقعیت مد نظر خود انتخاب نمایید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

در ضمن، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که تخته های گوشتی با کیفیت می توانند شکل های مختلفی داشته باشند. آنها لزوما نباید مربعی یا مستطیلی باشند. شما می توانید بسته به نیاز های کلی و جامع خود، یک شکل خاص را تهیه کنید.

انتخاب بهترین چوب برای تخته گوشت

تخته گوشت

از آنجایی که یک تخته گوشت خوب و قوی نباید تحت تاثیر ضربات چاقو قرار بگیرد، شما همیشه باید از قوی ترین انواع چوب در جهت ساخت این محصول استفاده کنید. جدا از این مسئله، شما باید بتوانید چوبی را انتخاب کنید که میزان جذب آب به شدت پایینی دارد تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. جالب است بدانید که این محصولات باید بتوانند از نظر ایمنی و سلامتی برای انسان مفید باشند. گاهی اوقات تخته های چوبی باکتری و آلودگی را به خود جذب می کنند. در صورتی که این آلودگی ها به گوشت یا سایر مواد خوراکی وارد شوند، به صورت مستقیم سلامت کلی و جامع بدن انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

خیلی از افراد به دنبال استفاده از چوب هایی همچون گردو، افرا یا گیلاس هستند. استفاده از این چوب ها می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. این مدل از انواع چوب می توانند به شدت زیبا باشند و در برابر آسیب ها و مشکلات مختلف هم به شدت مقاوم هستند. البته که شما می توانید از آنها به عنوان یک وسیله دکوراسیونی هم استفاده کنید. پس، اگر شما به دنبال یک چوب خوب و قوی هستید استفاده از چوب های خاصی همچون افرا، گردو و گیلاس می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

استفاده از چوب بامبو برای تولید تخته گوشت

تخته گوشت

چوب بامبو محصولی قوی، ارزان قیمت و به شدت با کیفیت به حساب می آید که شما می توانید از آن برای طراحی یک تخته چوب کامل استفاده کنید. همه ویژگی هایی که گفته شد در قسمت های قبل در این تخته چوب میتوان دید. چوب بامبو طول عمری به شدت بالا داشته و می تواند برای مدت زمان زیاد و طولانی نیاز های شما را رفع کند. چاقو آسیب خاصی به چوب بامبو وارد نمی کند. در نتیجه، محصولات با استفاده از این چوب می توانند با دوام باشند. چوب های بامبو به شدت زیبا بوده و در صورت نیاز شما می توانید از آنها به عنوان یک محصول تزئیناتی و دکوراسیونی نیز استفاده کنید.

مزایای به کار گیری چوب بامبو

تخته گوشت

استفاده از این چوب برای تخته گوشت به شما کمک می کند تا تخته گوشتی خوب، قوی و با کیفیت را طراحی نمایید. جالب است بدانید که محصولات با استفاده از چوب بامبو طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. به طوری که اکثر سرآشپز های حرفه ای به دنبال استفاده از محصولات با استفاده از بامبو هستند.

این محصول خواص ضد باکتریایی دارد. یعنی در اثر مصرف روزانه یا حتی بلند مدت هیچ آلودگی و باکتری به آن متصل نمی شود. همین مسئله باعث شد تا شما بتوانید این محصول را برای خورد کردن سبزی، گوشت یا سایر مواد خوراکی مورد نیاز به کار گیرید. در ضمن، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که این محصول سطح چوبی بدون لغزش دارد. این مسئله به شما کمک می کند تا برش های دقیقی داشته باشید و از آسیب به بافت گوشت یا دست خود جلوگیری کنید.

اگر شما به استفاده از بهترین چوب برای تخته گوشت یعنی بامبو علاقه ندارید، می توانید ویژگی های مهم چوب مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید و بهترین محصول مناسب خود را شناسایی نمایید. یک محصول خوب دوام زیادی دارد، لایه بیرونی آن خشک است و آب را به خود جذب نمی کند. البته، امروز شرکت های زیادی در زمینه فروش تخته گوشت حاضر فعالیت می کنند. شما می توانید از خدمات آنها هم استفاده کنید.

چوب مشابه بامبو ؟!

با توجه به مزایا و تمام مواردی که از چوب بامبو گفتیم یکی از چوب هایی که خیلی ها آن را با چوب بامبو اشتباه میگیرن چوب رابر هست که این چوب هم از مزایای بسیار و زیبایی منحصربفردی برخوردار است و در میان صنغت چوب خوب جای خود را پیدا کرده است میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این چوب به وبلاگ چوب رابر در سایت مراجعه کنید.